بازاریابی در شبکه های اجتماعی

بازاریابی در شبکه های اجتماعی
SMM مخفف کلمه ی social media marketing است و به معنای بازاریابی و مارکتینگ در شبکه های اجتماعی می باشد...

برای بهبود رنکینگ سایت از SEO و برای معرفی کسب و کار در شبکه های اجتماعی از SMM استفاده می کنند.

 چرا SMM اهمیت دارد؟

می توانیم با نگاه کردن به اطرافیانمان متوجه شویم که همگی در  شبکه های اجتماعی عضو هستند و ساعت های زیادی را در دنیای مجازی سپری می کنند. ما نیز می توانیم از این اتفاق بهترین نتیجه را بگیریم. این شبکه ها هر کدام به نحوی روی سئو سایت ما تاثیر می گذارند. با استفاده از هر کدام از این شبکه ها علاوه بر بازاریابی برای برندمان می توانیم تاثیر مستقیم روی سئو سایت بگذاریم. برای کسب و کارهایی که تازه شروع به کار کرده اند شبکه های اجتماعی بسیار نتیجه خوبی می دهد زیرا به راحتی می توان در شبکه های اجتماعی معروف شد و در نتیجه برندسازی کرد.

امروزه مردم از موبایل برای گشتن در اینترنت بسیار بیشتر از لپ تاپ ها و کامپیوترها استفاده می کنند. در چنین شرایطی شبکه های اجتماعی بسیار محبوب می شوند زیرا استفاده از آن ها راحت است ، سرعت خوبی دارند ، امکان تعامل و ارتباط با دیگران را به ما می دهد و هزاران ویژگی دیگر که همگی به ما کمک خواهند کرد که از این موقعیت به نفع خودمان استفاده کنیم.

 

 

چگونه در شبکه های اجتماعی بازاریابی و مارکتینگ انجام دهیم؟

با توجه به اینکه از چه شبکه اجتماعی استفاده می کنیم باید استراتژی تولید محتوا و تبلیغات مخصوصی داشته باشیم.

به طور مثال در شبکه اینستاگرام با نوشتن متن های طولانی زیر عکسی ساده نمی توانیم تاثیر گذاری خوبی روی افراد بگذاریم ولی به راحتی می توانیم با عکس برداری زیبا و تهیه کلیپ های کوتاه و جالب تاثیر خوبی روی کاربران بگذاریم. شبکه اینستاگرام برای همه ی کسب و کارها می تواند مفید واقع شود به خصوص کسب و کارهایی که محصولاتی برای فروش دارند و با تهیه تصاویر از محصولاتشان ویژگی های کلی اجناس مشخص است مثل اجناس تزئینی و آثار هنری ، پوشاک ، رستوران ها و ....  در کشور ما 70% از جمعیت از شبکه اینستاگرام استفاده می کنند. با استفاده از هشتک ها در این شبکه می توانید تاثیر خوبی بگذاریم.

هشتک ها به دلیل تغییر رنگ با متن اصلی می توانند بیشتر توجه کاربران را به خود جلب کنند علاوه بر این موضوع می توان کمپین های تبلیغاتی را هم با استفاده از هشتک مدیریت کرد و به نتیجه خوبی رسید. 

: چگونه با استفاده از شبکه های اجتماعی سایت خود را سئو کنیم؟ 

استفاده از دکمه های اشتراک گذاری در سایت و انتشار مطالب سایت در شبکه های Facebook و Google+ بسیار روش خوبی برای بهبود رتبه سایت می باشد. تاثیر گوگل پلاس و فیس بوک روی سئو هر سایتی بسیار قابل توجه است زیرا این شبکه ها از Page authority بالایی برخوردار هستند و می توانند میزان ورودی کاربران به سایت و رتبه سایت را افزایش دهند.

باید توجه کنیم که با توجه به کسب و کارمان در چه شبکه هایی فعالیت کنیم و بدانیم چه نوع محتوایی مناسب این شبکه ها است. هر کدام از شبکه ها به نحوی تاثیر خود را در معروف شدن برند ما و بهبود سئو سایتمان خواهند گذاشت.

با توجه به شبکه های محبوب تر در کشور خودمان مثل اینستاگرام و تلگرام این شبکه ها را برای معروف شدن برند خود و شبکه هایی مثل facebook و google+ و ... را برای بهبود رتبه سایت استفاده کنیم.

چگونه شبکه های اجتماعی به معروف شدن برند کمک می کند؟

• بهبود رتبه سایت

هر شبکه اجتماعی همانطور که گفته شد می تواند تاثیر ویژه و مستقیمی بر سئو سایت بگذارد. گوگل و موتورهای جستجو دیگر فعالیت هر سایت در شبکه های اجتماعی را هم برای بهبود رتبه سایت مورد بررسی قرار می دهند که به همین دلیل نباید از فعالیت در شبکه های اجتماعی گذشت.

 

• افزایش بازدید سایت

هر شبکه ی اجتماعی، کاربران مخصوص به خودش را دارد که در این محیط ها عضو هستند. با استفاده از هر شبکه اجتماعی می توانیم میزان ورودی سایت را افزایش دهیم و در نتیجه این کار سبب افزایش بازدید سایت می شود.

 

• دسترسی راحت

در دسترس بودن و استفاده اکثریت مردم از شبکه های اجتماعی 

استفاده از تلفن های همراه باعث شده است که دسترسی به اینترنت بسیار ساده تر از گذشته شود. هم چنین با وجود شبکه های اجتماعی و محبوبیت روز افزون آن ها کاربران بیشتر زمان خود را در این شبکه ها می گذرانند تا سایت ها.

پس می توان گفت که باید از شبکه های اجتماعی برای بهبود رتبه سایت کمک گرفت زیرا نتیجه این کار سئو سایت را به همراه خواهد آورد.

 

• معروف شدن برند 

با استفاده از تبلیغات و تولید محتوای جذاب برای شبکه های اجتماعی به راحتی هر کسب و کاری معروف خواهد شد و دلیل عمده ی این موضوع هم وجود اعضای فعال در شبکه های اجتماعی است. 

 

• اطمینان بیشتر کاربران

کاربران با شبکه های اجتماعی کسب و کارها راحت تر ارتباط برقرار می کنند و این احساس به آن ها دست می دهد که حرف هایشان زودتر شنیده خواهد شد. مثلا اگر در اینستاگرام سوالی در رابطه با جنس محصول یا سایز و هر چیزی برای کاربری پیش بیاید امکان اینکه سوال خود را بپرسد بیشتر است از زمانی که در سایت محصولات شما را می بیند.

 

• امکان انتشار مطالب با سرعت زیاد بین کاربران 

مطالب در شبکه های اجتماعی نسبت به سایت ها بسیار بهتر به اشتراک گذاشته می شوند. اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی بسیار راحت و با سرعت زیادی انجام می شود که در نتیجه باعث می شود تا کاربران هر چیز جالبی را که دیدند برای دیگران هم به اشتراک بگذارند.

 

• تبلیغات در شبکه های اجتماعی

فقط کافی است صفحات پر بازدید را بشناسیم و در آن ها تبلیغات خود را قرار دهیم و شاهد افزایش کاربران خود باشیم. بدون تبلیغات هم ممکن است بتوان برندسازی کرد ولی کاری بسیار زمان بر است.

  • و...

 چطور با هزینه‌ای اندک، برندسازی کنیم؟

 در استفاده از شبکه های اجتماعی باید نکاتی را در نظر بگیریم :

از محبوبیت خود در شبکه های اجتماعی سوء استفاده نکنیم. تبلیغات زیاد در شبکه های اجتماعی ، کاربران ما را فراری می دهد. 

مطالبمان را به اشتراک بگذاریم و کاری کنیم که باعث شود دیگران هم به اشتراک بگذارند. ویدئوهای ویروسی و تولید محتوای جذاب و جدید، بسیار خوب اشتراک پیدا می کند.

باید مطالب جذاب تولید کنیم و عکس های با کیفیت بالا بگذاریم. بی کیفیت بودن عکس ها ما را بی کیفیت نشان می دهد و جذاب نبودن متن ها به این معنی است که ما انتخاب خوبی نیستید.

برای به انتشار گذاشتن مطالب زمانبندی داشته باشیم. انتشار تعداد بسیار زیاد محتوا در زمان کم و یا مثلا در یک روز باعث می شود اهمیتمان را از دست بدهیم. انتشار تعداد کمتری از مطالب در زمان های مناسب این امکان را می دهد که مشتاقانه تر ما را دنبال کنند.

قرار دادن آدرس شبکه های اجتماعی در سایت و هم چنین قرار دادن آدرس سایت در شبکه های اجتماعی مفید است و می تواند به افزایش ترافیک هر کدام کمک کند.

نظرات
    ارسال نظر