طراحی هویت بصری و کارت ویزیت

طراحی هویت بصری و کارت ویزیت
همانند هویت شخصیتی شما، که شما را منحصر به فرد می‌کند، هویت بصری برند هم چاشنی‌ای از کسب و کارتان است و شما را از هر شخص و یا شرکتی دیگری که در تجارت همنام شماست، جدا خواهد کرد. طراحی هویت بصری نیز چیزی است که به شرکت شما شکل می‌دهد.

اما دقیقا هویت بصری چیست؟

 چگونه می‌توان یک هویت بصری بی نقص ساخت؟ چه چیزهایی باید برای آن طراحی کرد؟ و چگونه باید یک هویت بصری قوی ساخت که کسب و کار شما را به یک سطح بالاتر ببرد؟

قبل از شروع باید ابتدا به این سوال پاسخ داد که هویت بصری چیست؟

در اکثر مواقع برند، برندینگ و برند آیدنتیتی (هویت بصری) را یکی تلقی می‌کنند اما در واقع این تعاریف تفاوت زیادی با هم دارند:

برند شما درک دنیا از شرکت شماست.

برندینگ فعالیت تجاری شماست برای شکل‌دهی به برندتان.

هویت بصری مجموعه‌ای از تمام عناصر برند است که شرکت شما ایجاد می‌کند تا تصویر مناسب خود را به مخاطب  نشان دهد.

 

اما بیاید کمی عمیق‌تر شویم. تصور کنید شما یک نوجوان دبیرستانی هستید و دوست دارید زمانی که وارد کافه می‌شوید صاحب کافه بهترین میز کافه را به شما پیشنهاد دهد اما شما نمی‌توانید صاحب کافه و بقیه افراد حاضر در کافه را مجبور کنید که چنین تصویری از شما و خواسته شما داشته باشند. پس برای ارتقاء خود و نشان دادن هویت‌تان مجبورید چند کار انجام دهید:

از کتاب‌هایی که می‌خوانید شروع کنید. کتاب‌های شما الگوی خاص شخصیتی شما را می‌سازد، پس باید کتاب‌هایی را بخوانید که الگوی شخصیتی خوبی برای شما بسازد.

شاید شما بخواهید شخصیت خودتان را کمی تغییر دهید و متفاوت از همیشه به نظر برسید، بنابراین برای مثال شما به یک کفش جدید نیاز دارید، باید مدل مو های‌تان را عوض کنید و یا عضو یک تیم حرفه‌ای ورزشی شوید و ...

تمام این عناصر (کتاب، مدل مو، کفش جدید و عضویت در یک تیم حرفه ای ورزشی ) هویت بصری شما را می‌سازد.

هویت بصری برند شما چیزی است که مخاطبان شما در نگاه اول می‌بینند و بعد از دریافت محصول یا خدمت از شما هویت بصری‌تان را با محصول یا خدمتی که ارائه می‌دهید، مرتبط می‌کنند. محصول یا خدمت شما رابطه میان شما و مشتری را می‌سازد، باعث وفاداری مشتری می‌شود و سبب می‌گردد که مشتری‌تان برند شما را بفهمد.

 

چگونه یک هویت بصری قدرتمند بسازیم ؟

بدانید «که» هستید

قبل از آنکه بخواهید بدانید چه المان‌هایی را باید در برند خود قدرتمند کنید، باید بدانید به عنوان یک برند «که» هستید؟

ابتدا با چند سوال از خودتان آغاز کنید:

  • ماموریت شما چیست ؟
  • به چه چیزی در شرکت‌تان باور دارید؟
  • شخصیت برند شما چیست ؟ ( باید تصور کنید که اگر برند شما یک شخص بود، شخصیت آن چگونه بود )
  • چه چیزی شما را از رقبا متفاوت می‌کند؟
  • صدای برند شما چگونه است؟ ( اگر برند شما یک شخص بود در هنگام برقرار کردن ارتباط با دیگران چه صدایی داشت )

این المان‌ها برند شما را توضیح می‌دهند و قبل از اینکه طراحی و ساخت هویت بصری خود را آغاز کنید باید بدانید پاسخ هر کدام از آن‌ها به تفکیک و شفافیت چیست؟

اگر به طور دقیق نمی‌دانید «که» هستید، نگران نباشید، می‌‌توانید با یک جلسه توفان فکر در شرکت خود، بفهمید که شما به عنوان یک برند واقعا «که» هستید؟

می‌توانید با این سوال‌ها آغاز کنید:

  • چرا این کار را آغاز کردیم؟
  • اعتقادات و ارزش‌های ما در این کمپانی چیست؟
  • چه چیزی ما را بهتر می‌کند؟
  • چه چیزی ما را خاص می‌کند؟
  • اگر بخواهیم برند خود را در سه کلمه توصیف کنیم آن سه کلمه چیست؟
  • اگر مشتریان ما بخواهند ما را در سه کلمه توصیف کنند آن سه کلمه چه خواهد بود؟

طراحی هویت بصری و برندینگ

هنگامی که شما هویت بصریتان را پایه‌ریزی کردید، زمان آن رسیده که از یک طراح کمک بگیرید تا دارایی‌های بصریتان را طراحی کند تا بتوانید از آن‌ها در برندینگ شرکت خود از آن‌ها استفاده کنید. المان‌های هویت بصری می‌توانند متناسب با کسب و کارتان متفاوت باشند اما در اینجا ما به اصلی‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

 

طراحی لوگو

لوگو سنگ بنای هویت بصری شماست. برای داشتن لوگوی خوب و مناسب، زمانی که با طراحتان صحبت می‌کنید بهتر است به نکات زیر را مدنظر قرار دهید:

  • لوگو باید شفاف باشد و به سادگی بیان کند که شما که هستید و به عنوان یک برند به چه ارزش‌ها و اعتقاداتی پایبندید.
  • لوگو باید از لحاظ بصری جذاب باشد.
  • دقت کنید که لوگو نباید مطابق مد روز طراحی شود، مطمئنا شما برای کسب و کارتان آینده‌ای بیش از شش ماه در نظر دارید.
  • لوگو باید مناسب با صنعت و حیطه فعالیت‌تان باشد تا مخاطبان بیشتری را به سمت شما بکشاند.
  • در آخر مطمئن شوید که طراحی لوگو در هر سایز و فرمتی به شما تحویل داده شود تا بتوانید در جاهای مختلف از آن استفاده کنید.

 طراحی سایت

وب سایت شما، نماینده‌ای تمام عیار از هویت بصری شماست. به خصوص اگر شما یک کسب و کار آنلاین را راه اندازی کرده‌اید یا یک محصول دیجیتالی را به فروش گذاشته‌اید. مشتریان قبل از تصمیم به انجام معامله با شما، قطعا سایت شما را بررسی می‌کنند. وب سایت شما جایی است که هویت بصری‌تان باید به صورت کامل و شفاف در آن نمایان باشد.

 طراحی بسته‌بندی محصولات

اگر کار شما مرتبط به محصولات فیزیکی است، بسته‌بندی می‌تواند یک راه خوب برای جذب مشتربان باشد. کیفیت خوب محصولات یا خدمات پس از فروش، برای کالاها خوب است اما ارزش حقیقی برند شما را نشان نمی‌دهد، در صورتی که طراحی بسته‌بندی خوب، می‌تواند فرصت مناسبی باشد تا شما ارزش برندتان را به مشتریان ثابت کنید.

 

طراحی کارت ویزیت

هر کسب و کاری که انجام می‌‌دهید، حتما از کارت ویزیت استفاده کنید، فراموش نکنید که کارت ویزیت می‌تواند روی مشتریان شما بسیار تاثیرگذار باشد. بهترین کارت‌های ویزیت، کارت‌های ساده است. لوگو شرکت در یک طرف و اطلاعات تماس‌تان در طرف دیگر، همین!

 

در نهایت...

در نهایت هویت بصری چیزیست که شما را در دریای بی پایان رقبا متمایز می‌کند، به مشتریانتان می‌گوید «که» هستید و باید چه انتظاری از شما داشته باشند. اگر می‌خواهید تغییری مثبت بر روی جامعه هدف‌تان بگذارید باید با دقت هر چه بیشتر هویت بصری‌تان را طراحی کنید.

جهت گرفتن هرگونه مشاوره درخصوص طراحی هویت بصری و سازمانی با کارشناسان فنی تیم اکسس مارکتینگ تماس بگیرید. 02144095675 / 09191934595

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)